Kérlek, meséld el vállalkozóvá válásod/vállalkozásod történetét:
23 évesen csak reméltem, hogy az út, amire léptem a hivatáshoz vezet, de 15 év távlatában már tudom, hogy az álmom váltotta valóra. Számos dolgot kipróbáltam mire eljutottam a biztos ponthoz: a gyerekekhez, babaúszás oktató lettem. A helyszíneket megismerve úgy éreztem, hogy a gyermekeknek más környezetre van szükségük, ami csak nekik szól. Családommal 2007-ben megépítettük az első babauszodát. Vállalkozóvá váltam, oktattam és csapatot építettem magam mellé. Egyre ismertebbé vált a Stilianos márka. Rájöttem, hogy ez a hivatás nemcsak nekem okoz igazi örömet. Életem legbátrabb lépése volt, hogy 2012-ben belekezdtem a franchise rendszer kiépítésébe. Lehetetlen feladatnak tűnt, de megérte. A hálózat növekedésével több, különböző emberrel dolgoztam együtt, akik által vezetőként is fejlődtem. A mai napig tudatosan képzem magam és Coach-ok, mentorok által egyaránt. Büszke vagyok arra, hogy női vezetőként franchise partnereim, akik akár több éves vezetői tapasztalattal rendelkeznek, bizalmat adnak nekem.
Hogyan élted meg vállalkozóként/vezetőként a női szerepeidben a 2020/2021-es pandémiás helyzetet?
Hazugság lenne azt állítani, hogy mindent tökéletesen csináltam, hiszen egy nem várt kihívás volt. Pozitív gondolkodásom miatt elsőre nem realizáltam, hogy a helyzet megoldása hosszú és nehéz folyamat lesz. 2020. márciusban az uszodák önkéntes bezárása után, érzelmileg is hullámvölgybe kerültem, de feladatom volt, fenn kellett tartani a folyamatos jelenlétet és megtalálni a kiutat. A támogatásomra szorult a teljes hálózat.
Tudtam, hogy erősnek kell lennem, hiszen a kollégáknak, partnereknek egy erős vezetőre van szükségük. Éreztetni szerettem volna velük, hogy a bajban is számíthatnak rám. Tudtam, hogy anyagi támaszt és a lelki támogatást is biztosítanom kell, így motiválva őket a maradásra. Értékünk, hogy a munkatársak egy nagy családban érezzék magukat, ahol számíthatnak nemcsak rám, de egymásra is.
Sosem fejeltem el, az uszodák bezárásának bejelentésekor, az online térben is érezhető energiákat, melyek a reményt, bizonyosságot is adtak mindannyiunknak, hogy együtt sikerülni fog! És sikerült is!
Hogyan reagáltatok a vállalkozásban/csapatban a Covid okozta helyzetre?
Összezártunk, jobban mint valaha, ez egy év hosszú és kemény volt. Nagy családként definiálom a Stilianost, a helyzet bizonyította, hogy működik is. Voltak viták, nézeteltérések, de megoldás és kompromisszum Számíthatunk egymásra, ez egy alapértékünk. A helyzet kezelése számos területen szemléletváltást jelentett. Például az eddigi havi rendszerességű partner meetingeket, online formában, gyakrabban tartottuk.A központi munkatársakkal átgondoltuk a feladatokat és a zárva tartás idején új szolgáltatásokra fókuszáltunk. Próbáltunk alkalmazkodni, kezelni a helyzetet, a válságkezelésben olyan kompetenciák jelentek meg, melyek új irányokhoz vezettek. Munkával telt tehát ez az időszak is. Krízishelyzet áthidalásáig teljesíthető smart célokat határoztunk meg. Új franchise-partner keresésre is hangsúlyost fektettünk. Pályázatokon indultunk, forrásokat kerestünk. Székesfehérvári uszoda kialakítását folytattuk. Törekedtünk a munkatársak megtartására, felkészültünk az újra nyitásra és bővítettük az oktató csapatunkat.